4.1.09

Ayuh renew azam baru

azam oh azam. tiap-tiap tahun aku wat list azam tahun baru. tapi tak pernah aku ikut. paling bagus, 0.5 dari 10 aku capai. layan la. janji ada. jadi, ayuh wat list azam baru 2009.

a - menghapuskan sesi mengutuk, mencaci, menyumpah, mencarut dan sebagainya
b - harus mengurangkan berat badan walau hanya 0.009 kg saja
c - menjadi lebih rajin dari tahap kerajinan yang sedia ada
d - kurangkan tido. [ohh tidak]
e - jangan dera tot, kucing aku lagi. perbanyakkan sesi membelai
f - makan vitamin yang mak aku beli setiap hari
g - kasi tempat duduk dalam lrt pada ibu mengandung lebih 5 bulan, orang tua yang ada osteoporosis, kanak-kanak bawah 3 tahun, orang kurang upaya yang tak berkaki untuk duduk kat tempat aku
h - buang sampah di tong sampah. bukan kat tempat yang ada sampah
i - dengar apa lecturer cakap dalam kelas. bukan main sms. tido, berangan atau bersembang
j - sayang bumi lebih. boleh kurangkan kes tanah runtuh
k - hidupi kehidupan puas-puas. hidup hanya sekali
l - tunjuk yang aku sayang orang yang aku sayang. tell them ‘I love you’. bleh merapatkan ukhwah
m - simpan duit. pastu pegi melancong. tengok dunia. aku suka
0 - perbanyakkan aktiviti bersosial seperti karaoke, boling, tengok wayang dan seangkatan dengannya
p - jadi manusia yang lebih baik secara menyeluruh

agak-agak.. berapa yang aku boleh capai? macam lebih dari satu je

No comments: