21.7.11

Majlis ilmuan 2

sempena: international conference on Islam in Africa
lokasi: istac, jalan duta
anjuran: iimu di hati ku
mood: malu malu kucen

pepagi buta dah ke istac. memalam buta baru pulang ke rumah. menteri pun tak keje serajin ni. serius layak dapat anugerah maulidur rasul. pekerja separuh masa tahunan. bes bes. huhu.

pape pun. serius sibuk arini. seminar aritu pun tak camni. tapi ok la. walau pun sibuk semacam. event tetap berjalan lancar. setakat ni. takda ah masalah besar. kalu setakat paper presenter tak sedo diri cari masalah. tu memang ada la. tapi bo layan. kurier balik africa kang baru tau. haha.

bagai melepaskan batuk ditangga (betul ke peribahasa ni? sukati). nak jadi cerita. nemesis aku bernama isharaf hossain datang. haish. aku dah cakap jangan datang. dah penuh. dia datang jugaaaaak. sabo je la. dah la sempat perli aku tuh. haram jadah tol:

"sister sarah. if you join the military. you will be very successful" [isharaf, 2011]

haish. slumber je kau ek. tapi takpe. arini aku kool cket. tu pun. sebab ko sudah bikin aku rasa bersalah. mana tak nye. aku kata. kalu nak datang free. bley. tapi jangan makan. takut tak cukup. puasa. mana nak tau ko puasa betul. adoyai. sabo je la. tsk.

dah tu. nemesis zetty yang kini nemesis aku juga bernama kaba' pun datang. ni lagi sorang. mamat guinea ni lagi tak senonoh. sexist. arini. dia panggil aku semata mata nak suruh amek susu untuk teh dia. pundek tol la. tak pepasal kene sound dengan aku. amek ko. bwah-ah-ah (gelak bengang).

nasib la ada bebudak committee yang mereng seadanya. sangat mujarab dalam mengubati hypertensi dan kebusanan. patut dijual di farmasi terpilih. huhu. hm. tolak tepi dua nemesis tu. conference kali ni sangat lancar. sukses lagi. alhamdulillah.

yang penting. dapat gaji. kita hora hore. woot woot.

hidup iimu!

No comments: