8.9.13

Superb Sumatera: Pandai Sikek & Pekanbaru

sebelum bergerak ke pekanbaru. aku ke lokasi terakhir iaitu pandai sikek. lokasi ni tidak termasuk dalam plan aku sebenornye tapi demi mak terchenta yang pesan telekung. sampai gak akhir nya.

walau pun susah mau sampai ke sini. tapi perjalanan memang berbaloi. sangat lawa dan nyaman. tak terasa penat walau harus jalan 1km ke perkampungan tenun. tapi serius. kualiti dia gila bagus. lagi bes. dieorang tak export. harus ke situ jika mau beli. rare abes.

lepas dah beli apa patut dibeli. terus kemas barang. checkout losmen. dan ke pekanbaru. aku ingat 4 jam perjalanan. hotak lah. 8 jam okeh. smua nye gara gara macet teruk di pekanbaru. kebas bontot okeh.

tiba je pekanbaru. sedikit terkejut. moden amat. penuh dengan mall. ramai gila manusia. dah biasa duduk kampung katakan. tak pepasal cultural shock jap. hehe.

pekanbaru pun ok sebenar nya. cuma panas lah. dari segi makan. sedap. murah pun murah. dan kawasan sedikit jauh. smua benda kene naik angkot tapi layan. bila lagi kan? 

 [ permandangan ke pandai sikek ]

 [ kebun sayur. sayur dia gemuk dan fresh ok ]

 [ penat borong. makan nasi kapau. yums ]

 [ muka penat duduk dalam van 8 jam. kebas ok ]

 [ nasi padang yang pedas nak mampus ]

 [ pasar bawah pekanbaru. memacam ada ]

 [ perjalanan ke airport ]

 [ gila moden airport pekanbaru. kagum jap ]

[ sarah dan sherly ]

akhir nya. berjaya jugak kami tawan tiga suku sumatera barat selama 5 hari. memang tak sesia. sangat menawan kalbu. okeh. masa untuk cari destinasi seterusnya. yea yea.

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.