5.2.10

Sejam bersama doktor gigi

gusi aku ni memang sensitif abes. ngada seyh. pantang gosok kuat cket. konfem berdarah. nasib aku bukan vampire. kalu tak. kenyang dengan darah sendiri je. tsk. sampai la satu hari. gusi aku bengkak baek punya. nyut nyut bukan maen. takde la sakit mana pun tapi tak selesa. aku pun ngadu dekat mak aku. dah lama tak manja manja. hoho.

mak aku dengan pantas wat appointment dekat klinik dr. fauziah yang sangat handal. dia ni spesel sikit sebab dia adalah dentist yang menjamin: tanpa rasa sakit sepanjang proses. aku mula-mula kurang yakin. aku pun boleh claim benda benda camtu kan?. tapi bila dah abes proses. memang betul seyh. tak sakit langsung. tapi ngilu tu ada la cket.

sepanjang proses tu. yang aku tau:
a) misi (nurse) tu tangan ketar-ketar. dia plak cuak lebih.
b) mak aku mata bulat tengok aku.
c) bunyi ngilu yang melampau.
d) muka dr. fauziah yang lepak nak mampus.

lama jap tu. baru aku tau nape mak aku pandang semacam. mulut aku ibarat kolam berdarah. pegh. nama. haha. darah banyak gile sampai mesin sedut saliva tu tak sempat nak sedut darah aku. banyak sangat. dr. fauziah stop kejap. kasi aku buang darah smua. sampai la aku ludah. baru aku sedar bertapa banyak darah. abes gelas dan sinki kat situ. tak pasal pasal misi tu kene over time. hoho.

abes tu. dr. fauziah terang la kat aku keunikkan masalah aku. dia cakap gigi aku lawa (mekasih) tapi sebab gusi aku tak lekat rapat kat gigi. plak semua berkumpul kat bawah gigi a.k.a dalam gusi. gosok camne sekali pun. tetap tak kuar. plak pun mula la mengeras. bila aku gosok gigi. gusi aku pun menodai plak lalu membuatkan gusi aku luka dan berdarah. pehh ayat. macam haram. huhu

semua sekali. rm138. rm100 untuk proses buang plak dalam gusi. rm38 untuk ubat gigi khas untuk gusi aku nan unik. gile la weyh. rm38 untuk ubat gigi je. royalty pun pakai colgate je. pasrah je mak aku. tapi takpe. yang penting. gusi anak anda dah baik. yeay.

2 comments:

ainguzzle said...

bak kolam, darah sarah berkumpul

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

lopak. kolam mcm ekstrem sgt. hehe