6.7.10

Teknik mendera jiwa dan raga

dulu.
aku chenta sama mesin laminate IIMU. woit. bukan fetish ah. tapi mesin ni banyak bantu aku wat kad friends & fellows dengan cemerlang, gemilang dan terbilang.

kini.
jeling cket pun tak hingin. mampu muntah darah.

smua nya gara-gara conference scientific research. sebagai insan bertanggungjawap. aku terpaksa tatap mesin laminate selama lebih 7 jam untuk siapkan 208 keping tag. chait. memang bedebah.

laki bini pun bley menyampah kalu tatap muka memasing 7 jam tanpa henti. apatah lagi aku dan sebuah mesin laminate. urgh.

pengajaran yang aku timba? bila ada conference. jangan pepandai tawar diri wat tag. cepat cepat lari sorok bawah meja. kalu tak muat. sorok dalam stor.

aku dah tak rela terseksa jiwa dan raga lagi. chewah ayat. heh.

2 comments:

Cik Penulis said...

Adoi. kalau aku, boleh naik juling bijik mata duk menatap mesin tuh. Sabar jek la. at least, merasa jugak duduk lama2 dengan mesin tuh. =]

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

dh naek cataract dh dok natap mesin tu. tabah. tak sangka mesin laminate buruk utk kesehatan. hehe