13.8.10

Ujian hari ke tiga

suatu ketika di opis iimu.

prof: sarah. i haf work for u.
aku: oh. ok.
prof: i want u to compile all public lecture from 2002-2010.
aku: huh?. aiseh. cann.

uish. 2002 tuh. time tu aku kat sekolah lagi. maen lastik kapor kat nerd sekolah. aish. tapi sebab aku bajet pekerja cemerlang. aku terus angkut 4 fail public lecture. lemah. tengah bahgia compile list. kena panggil dengan prof lagi. apakah?.

prof: sarah. are u writing a phd?. haha

setan. sempat lagi perli aku. weh. banyak kot. aku compile dari 2002-2004 je dah dekat 50 tajuk. tu ada belen lagi 6 tahun kot. tsk.

aku: prof. its a lot.
prof: sopi. when did i came to iimu?
k.sopi: erm. i think 2005 prof.
prof: ok sarah. start from 2005-2010.
aku: huh? (berbuih mulut)

aku dah wat sampai 2004 kot. sabo je la den. nasib aku tak amuk terbalik meja dan prof sekali. haha. ok. aku pun pi la sambung compile dari 2005-2010. dalam 20 minit kendian. dia datang kat aku. dia tengok apa aku wat. dia tak sangka banyak kot. lalu dia berkata-kata

prof: sarah. all this?
aku: yes prof. before this we organise weekly talk. dats why its a lot.
prof: i wanted international speakers only actually. u dont have to compile all. only the international speakers.
aku: huh?. (berdarah hidung)

astaga. awat la tak cakap awai-awai. kan senang idop aku. dah la tuka arahan dua kali. pastu nak aritu gak. nak tak nak. terpaksa la aku duduk opis. orang balik 4pm. aku balik 630pm. abes cemerlang. tsk.

prof. nak bonus raya!. (emo)

2 comments:

Cik Penulis said...

ades. susa jugak kalau deal ngan orang y suka tukar arahan. leh cirit birit. :D

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

penat posa kot. tu penin smcm je. ampes. nasib aku pekerja cemerlang. ececeh. huhu