12.5.12

Mari melawat Melaka

lokasi: melaka bandar bersejarah
tarikh: 110512 - 120512
mereka: ayah. mama. sheena. sarah. mak tok
mood: ceria melampau

las aku jejak melaka. ada lah dalam 2 tahun lepas. bersama 3 minah senget bernama ain, yana dan shiqin. mak aih. serius lama tak pi melaka. dah la aku sangat suka melaka. enjoi gila kot. 

makan sedap. memalam sangat happening. landskape lawa. guesthouse pun menawan. murah plak tu. banyak muzium. huish. memang memenuhi citarasa aku lah. tu pasal kali ni. belum sempat mak aku ajak. aku dah siap packing tunggu dalam kereta. excited okeh. haha.

walau pun ni ala ala famili trip. kami pakat duk guesthouse. caya lah. nenek aku seorang backpacker sekarang. terbaek lah. haha. trip kali ni semalam je. 

rileks memanjang. cukup time makan. cukup time pi jonker walk. pastu naek taming sari. pastu makan lagi. camtu la rutin harian. nikmat abes. 

yang takleh blah. time nak balik ampang. bley tersesat ke muzium lebah dunia. banyak ilmu lebah aku tuntut aritu. haha. siap borong madu asli lagi. aku beli untuk otak. makin genius la aku pasni. ameen.

pape pun. walau pun trip kali ni sekejap je. aku tetap enjoi. bak kata cikgu english aku. short and sweet gitu. cewah ayat. macam haram. haha.

oh melaka. i lap you.

  [ bilik tido aku. serius cun macam ikea ]

 [ jonker street yang menawan kalbu ]

[ layan pertandingan karaoke nyonya. boleh tahan suara ]

 [ sesi melepak tepi sungai sambil melambai mesra ke arah bot ]

[ menara taming sari. muka kontrol gayat okeh ]

[ sesat di muzium lebah. tak pepasal borong madu. haha ]

No comments: