3.5.12

Musim memburu kerja

yehaaa. musim mencari kerja tiba kembali. 

smuanya gegara aku dah busan buat kerja research. haha. bukan apa. memang seronok kerja part time researcher. 

a) time fleksible melampau
b) tak yah masuk opis
c) mengadap internet je keje
d) janji kerja siap dapat gaji

tapi masalah nye. gaji masuk lambat. dah la ciput. lambat plak tu. nak dapat komision ntah berapa purnama kene tunggu. kalu aku makan angin dah kenyang. takpe gak. huhu.

setakat ni. aku dah apply hampir 15 institusi. ntah berapa yang perlu orang pun aku tak tau. yang penting. apply saja. kalu ada rezki. ada lah. 

kalu takda. aku anta resume ke 15 lagi institusi. gila nekad. huhu. aku heharap ada lah yang panggil interview dalam masa terdekat. 

kalu sangkut satu kerja. dengan pantas aku berhenti keje research. slumber. haha. sekarang dalam proses tutup semua projek. setakat ni 2 dah konfem tutup. 2 lagi dalam proses. 

semangat gilas. demi masa depan gak. kalu dapat keje. insyaAllah. senang. takda lah tinggal keje separuh jalan.

maka. boleh je berhenti dengan jiwa lapang. cewah ayat. sejak dwet makin kurang ni. ayat makin puitis okeh. patut pun kaki seni smua gaya tak mandi setahun. ini rahsia mereka rupanya. haha.

kepada sarah. good luck kepada diri sendiri. smuga sukses. ameen.

No comments: