13.6.12

Dari Ampang ke Mantin

okeh. ini adalah sesi interview paling jauh dalam sejarah hidup aku. usha google map. macam dekat. haram jadah. tak sesampai kot. kalu tau. dah lama naik private jet pegi. tetibe. haha.

arini. aku ke mantin untuk sesi interview di linton university college bawah naungan legenda. agak besar area dia. ada 5 kolej dalam satu kawasan. ala ala mini oxford la neh. hmm.  

sesampai je mantin. aku masuk area bandar dia. belum apa dah stress okeh. area umah aku lagi happening kot. oh tidaaak. tapi abai kan smua itu. yang penting kerja. cewah.

pusing punya pusing. jumpa gak linton. masuk. park dan terus ke kaunter. isi borang mana perlu dan tunggu. masa tunggu. ramai gilak student african. sumpah macam di africa. 

pekerja malaysia bley kira dengan jari. ganas. tak payah backpack africa camni. pasang khemah kat sini cukup. harap safari je takde. haha.

sejam kendian. baru dipanggil masuk. ada 3 panel. ok lah. tapi head english sumpah kerek. sengih pun tidak. pms ke apa. tabah. 

memula borak. pastu mock teaching. okeh lah. kene la puji cket. ntah la eklas ke tak. layan kan aje lah. hehe. jap tu. orang hr kasi briefing pasal sistem linton.

menurut mereka. staff linton harus kerja enam hari sminggu. ok. part ni memang aku tak berkenan. ccamne nak joli ni weh? haha. haish. buruh kasar pun cuti dua hari okeh. 

ntah la. macam tak semangat tetibe. macam konfem dapat je. haha. yang aku tau:

happiness is more important than money. 

atleast bagi aku lah. kalu gaji banyak tapi sakit jiwa kerja enam hari. baik tak payah. tapi tengok lah dulu camne. 

yang penting. aku dah jejak mantin. harus salute mereka yang berjaya hidup di kawasan seumpamanyan dengan bahagia.

yang aku tau. aku bahagia di ampang. 

No comments: