10.11.13

Amazing Thailand : Ratchaburi & Damneon Saduak

dari sebelum sampai siam. sampai dah jejak siam. ayah aku tak abes sebut pasal damneon saduak. dia cakap dia nak datang sini walau apa terjadi. fine fine. kang tak kasi. merajuk hentak kaki plak. haha. 

patut nya turun ke ratchaburi untuk lawat pasar terapung pertama di siam. tapi ntah camne. bley tersasar tengok pertunjukan ular dan harimau bagai. konpius kejap. memula atas sampan. tetibe atas rimau. apakah? nasib bes. 

[ speed boat dari jeti ke damneon ]

[ abes basah aku. chait ]

[ perkampungan terapung asli ratchaburi]

[ boat atau berenang. pilih aja mana mau ]

[ pintu gerbang floating market. yea yea ]

[ mat salleh dengki dengan kulit tanned kami. huhu ]

[ traffic jem okeh. nasib kami awal ]

[ seminit sebelum air masuk mulut sheena. tabah ]

[ pantang bab makan. nombor satu ]

[ smua buah 20 baht. okeh lah ]

[ muka hepi impian jadi kenyataan. heh ]

[ dah gaya orang siam aku nengok ]

[ aku raba perut rimau woi *excited* ]

[ kan bes kalau dapat bela sekor ]

[ pertunjukan ular. action kalah cerita hollywood ] 

damneon saduak ni takda lah besar gila. sedang sedang je. tapi untuk tourism. dieorang fokus dalam berapa ratus meter je. okeh lah untuk pengalaman tapi tobat tak mai dah. panas gila kot. menderita kejap. nasib ada pulut mangga pengubat duka. haha.

lepas tu. sempat plak singgah ladang rimau dan ular. camne bley sampai sini pun aku tak tau lah. tapi menarik gak lah. pengalaman. dulu tengok rimau dalam sangkar. ni aku dalam sangkar. upgrade cket ah. merasa gak lah pegang rimau tanpa hilang tangan. hm. kan bes kalau dapat sekor. bley suh geget bebudak malas tak buat homework. haha. 

lepas tengok rimau. tengok ular plak. ada show gitu. kene plak time show flying snake. memang action abes. cite lawan lawan 3d pun kalah okeh. berbaloi lah aku bayar 200 baht. nak tengok kat malaysia. konfem tak dapat. 

sehari suntuk di pekan ratchaburi. balik smua pakat lena dalam van. esok. tengok teater plak. wehuu.

No comments: