8.11.13

Amazing Thailand: Silom

insan: baharudin sekeluarga
destinasi: bangkok. ratchaburi. ayutthaya
misi: sukses!

ni kali ke dua aku jejak kaki ke bangkok. kali pertama dalam 7 tahun lepas. hm. cepat gila masa berlalu. tapi bangkok tetap seperti yang aku ingat. happening. memula sekeluarga pakat mau ke palembang. mau ke pusat teh sumatera. tapi lepas research bilang 7 jam van. terus cancel. takda makna. tak sanggup den.

maka sampai lah kami di jantung thailand. dulu aku datang ikut tour. busan gila. tapi kali ni sebab turun dengan femli punya pasal. abes smua tempat merayap. dari bangkok ke daerah ratchaburi sampai lah ke ayutthaya. dan dalam tu. sempat ke pelbagai tempat bes. sebak dada mengenang. huhu.

bab bab makan ni. susah cket bagi aku. bukan takda kedai. bersepah je tapi mahal siot. stress aku nengok menu. nasib aku tak pandai masak. kalau tak. dah lama aku masuk dapur masak sendiri. hehe. tapi sedap lah walau mahal. sejuk lah cket hati.

dari segi transport plak. sangat lah senang. kene plak lokasi hotel memang tengah bandar. femli aku kalau tak jalan. naik tuk tuk. kalau tak, naik lrt. memang local abes. abes celah lorong kami masuk. orang siam pun tak sampai kami dah sampai. power tak power. hehe.

ok ok. malas nak cakap bebanyak. sepurnama tak abes gamaknye. maka aku mempersembahkan "amazing thailand: bangkok dan silom". jeng jeng.

[ otai otai backpacking di airport ]

[ grafiti di bangunan tinggal. kreatif banget ]

[ serius modern area silom ]

[ aksi mendebarkan cik sheena di balkoni hotel ]

[ pasar pagi silom yang meriah amat ]

[ pelanggan tetap subway dan skytrain ]

[ sesi mencari makan. jauh siot tawaf ]

[ tuk tuk woi.. tuk tuk ]

[ tunggu turn untuk makan. nasib penyabar ]

[ ok. kedai makan ini sedap siot walau mahal ]

[ vj terbaru channel v. bajet ]

[ silom sunset ]

[ menunggu roti telur susu termasyur ]

[ silom thai village dan thai massage ] 

bangkok ni besar gila sebenarnya. dalam 11 daerah tak silap aku. dan kami pakat duduk di silom. sebab senang nak cari makanan halal. haa.. makan itu penting okeh. dan memang bagus duduk silom. moden dan happening. hotel pun murah banyak dari sukhumvit. traffic pun lancar. tak macam siam square. sangkut memanjang. aku plak stress bagi pihak tuk tuk driver. hehe.

dah abes pusing bangkok. jelajah ke pekan paling happening di bangkok plak. siam square dan sukhumvit. woot woot.

No comments: