11.3.14

Indonesia Indah: Surabaya Lama

kalu lah tau surabaya ni bes. dah lama aku apply cuti lebih. huhu. sempena hari terakhir di surabaya. kami pakat redah sampai lebam. asyik naik angkot je mentang mentang dah power. heh. 

dari kya kya (kembang jepun) ke monumen kapal selam ke tugu suro boyo. merata lah cover. pantang nampak benda menarik. konfem suruh angkot berhenti. busan? naik angkot lagi. memang takda arah tuju langsung. yang tau, berhenti mana nampak menarik. hm. strategi yang bagus. 

 [ pintu masuk kya kya ]

 [ hadi dan grafiti surabaya ]

 [ monumen kapal selam ]

 [ barang nostalgia kapal selam ]

 [ tugu suro dan boyo ]

 [ museum rokok sempoerna ] 

 [ kami ]

[ muka tak rela pulang. hehe ]

walau pun aku pergi empat hari je. ntah kenapa aku rasa waktu gerak lambat gila. banyak gila lokasi menarik kami berjaya tawan. hampir smua 'must do list' aku dah tergores. Alhamdulillah. yang pasti. surabaya bersih dan bes. insyaAllah murah rezki. aku akan datang lagi sekali. khas untuk aktiviti melepak dan makan je. hehe.   

hm. masa untuk usha destinasi seterusnya. woot woot.

No comments: