28.10.09

Selamat tinggal cinta

tarikh : 241009 - 251009
insan : sarah. sheena. ee. yam. tok chop.

sepanjang malam kami teman jenazah sebelum dikebumikan esok siang. gilir-gilir la sedekah yasin. aku tak sampai hati nak pi tido kat atas. biarkan jenazah sorang-sorang kat bawah. hidup atau mati. dia satu-satunya datuk aku. mak tok dan beberapa yang laen tido dekat atas. penat dan masih terkejut. aku rasa depa tido dengan harapan bila bangun. tok yet akan masih ada kat situ. tapi bila sedar. hampa.

dalam 3am. keluarga laen-laen sampa dari jauh. aku luluh lagi jiwa bila tengok sepupu dan makcik aku nangis. tapi aku tak nangis. trying to be strong for the others i guess?. dalam 5am baru aku dan kakak naik tido. mata dah tak tahan. esok tu. bangkit awal sebab ramai orang datang. alhamdulillah la. mandi. solat jenazah. kebumi. tahlil. semua berjalan dengan lancar. semuga tok yet ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. insyaAllah.

2 comments:

Acemafia said...

takziah... aku dah rase ape ko rase, thun lepas atok aku pon meninggal, dpn mata aku sendiri...

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

seyes?. atleast im not there. baru keluar umah 5 minit. xmo la kat situ. nnt trauma.