26.1.11

iimu dan ilmu

lokasi: experimental hall, iium
insan: lauren booth
kerna: public lecture
mood: suam suam kuku

miss lauren booth. wartawan. bekas adik ipar tony blair. dan bekas kristian. kini muallaf. dijemput ke uia untuk kasi lecture. cuak gak memula. sebab ni event besar. abes smua orang atas turun padang. dah le aku lemah bab bab protokol ni. fail. tapi takpe. redah je la. janji event lancar.

sepanjang event. ok sesangat. lauren memang kool gila. memula dia sampai. aku ingat speaker kali ni barney the dinosaur. pakai harem pant warna ungu seh. ganas ganas. nasib dia tak wat hammer time atas pentas. haha. dan dia amat rileks. tak pepasal smua orang terpengaruh. jadi rileks gak. hmm. bagus bagus. spread the love bebeh.

tengah bes bes layan lecture. tetibe. prof. kamal hasan masuk. abes awek keliling cair. melainkan zetty. dia dah tahap kondensasi dah tu. tabah. jap tu. prof. datang duduk sebelah aku. amek kau. terkedu terus. haish. menganggu konsentrasi je. chait. apsal la ko kacak sangat ha?. pakai susuk ehhh?. menarik. memang menarik.

bila event dah nak abes. aku berdiri tepi pintu depan. mau amek gambar vip naek pentas. ntah apa kes. tetibe aku kene naek pentas pegang talam. sabo je la. walhal aku selebet gila kot. tabah je la. disebabkan ni public lecture aku yang las. layan je la. tak pepasal aku atas pentas. bersama top management. dan di ambil gambar oleh berbelas wartawan. terasa hot tetibe. hm. jom muntah beramai ramai. heh.

oh ya. bila abes program. ada mamat mana ntah approach aku. siap tawar keje. jadi PA dato' mana ntah. syarikat seaco. setau aku tu syarikat perkapalan. nak suh aku jadi penganti lanun somalia la tu. hehe. bes gak bila ada orang tawar keje camtu. tapi takpe la encik. thank you. but no thank you.

hm. memacam la jadi arini. tapi takpe. yang penting. program ilmu kali ni mendapat sambutan dan berjalan lancar. woot woot. dan sebagai lecture terakhir aku kat iimu.

it is such a great ending. :)

No comments: