6.4.11

Kelegaan melampaui batas

arini. tak jadi pi cps pepagi buta. bikin kacau je kalu dia takda. jadi. aku pi tengahari. sekurang-kurangnya. bahagian pertama hari aku. dipenuhi kenangan indah. ecewah. haha.

jam 2.30pm aku ke cps. muka tak berapa berharap sangat. tapi serius. aku tak henti doa supaya dia ada.

aku: salam. bro. aslam ada?
dia: ada kat dalam tu.
aku: yeshhhhh!! [dengan tangan tangan]
dia: ...... [terkejut]

hahahaha [gelak gumbira]. wagh. suka nya aku. kesian bro kaunter. terkejut jap. tapi serius. aku lega gile bila dia cakap ada. terus ke belakang. dan wat muka sedih. jenuh aku praktis semalam tau.

aku: salam bro. aslam. im sarah. i really need ur help. i cant afford to wait any longer. can u please please check my thesis and tell me what i need to change?
dia: salam. no problem. just a second.

masa tunggu dia belek. sumpah rasa lama gila. walhal tak sampai 5 minit pun. jap tu. dia berkata-kata:

dia: everything is ok. wait yar. i'll get the signature for you.

dia sign bahagian dia. dan terus mintak asst. director sign permisi bind thesis. aku terdiam jap. cepat gila. aku tunggu 3 minggu untuk proses tak sampai 5 minit?. tabah. tapi abaikan smua tu. yang penting. aku dah bley bind.

masa aslam kasi form. aku takle berhenti senyum. aku cakap mekaseh sesangat. pastu aku dengan pantas tepon meor si binder terkenal. kebetulan dia kat uia. suka nya aku. rasa macam smua urusan dipermudahkan arini. alhamdulillah.

anta thesis sama meor. dia cakap isnin ni baru bley dapat. agh. tak kesah la. janji dah lepas satu lagi proses. dan sekurang-kurangnya. aku dah tak risau. bley la tido mimpi pelangi pasni. bes bes.

heharap isnin ni dapat thesis on time. pastu mintak sign lecturer plak. smuga mereka itu datang keje minggu depan. kalu tak. tekanan plak aku. tak pepasal kene turun frim lagi. tetibe. haha.

wat masa sekarang. jom tido mimpi pelangi. yeay.

No comments: