17.5.11

Rezeki.. rezeki..

gila seronok aku arini. memang rezeki abes. heh.

tadi lepak ampang point jap. gila busan dok umah. macam biasa. aku lepak kedai buku. tengah bes bes usha buku. ternampak buku rook triology. dah lama seh aku usha buku ni. tapi mahai gila. rm70 kot. walau buku ni tebal. 1200 muka surat. aku tetap rasa dia mahai. emo. hehe.

mengenangkan ayah aku ada kat bawah. apa lagi. dengan pantas aku pi mengecek. mak aku dah bising suh guna dwet sendiri. tapi ayah aku kasi gak dwet. yeay. kalu bab bab membaca ni. pantas je hulur duit. memang penyokong 'bulan membaca' tol la. haish. i lap u la ayah. hoho.

amek buku. ke kaunter. sambil sengih tak agak agak. hulur rm70.

dia: eh. kenapa banyak sangat ni kak?. (sambil kasi balik rm50)
aku: huh?. dik. buku ni rm70 la. (abes jujur)
dia: eh. takda la.
aku: (angkat kening ala ziana zain)
dia: haah la. tapi mesin cakap rm16.90 je.
aku: serius?
dia: em. takpa la kak. kita ikut je mesin ni.
aku: okeh (senyum sampai telinga)

buku hard cover. 1200 muka surat. patutnya rm70. aku dapat dengan harga rm16.90 je. wahahaha. suka nye aku. siap pulang duit lebih kat ayah aku dengan muka abes bangga. hm. memang rezeki betul.

memang tak kuar bilik baca buku je jawapnya. abes cemerlang. woot woot.

No comments: