18.4.12

Ayuh mintak kewarganegaraan Vietnam

tarikh: 060412 - 140412
lokasi: saigon. da lat. mui ne. phan thiet.
insan: baharudin sekeluarga
status: sukses

balik indon. mau jadi warganegara indon. sekarang. ada hati mau jadi warganegara vietnam plak. haish. masalah gargatuan ni. chewah ayat. abes kamus tuh. mantap. teramat mantap. haha.

ikot hati. tak rela balik malaysia beb. kena plak bila dah jejak da lat. huish. terus terkena panahan cinta okeh. hm. ayat macam haram. sila muntah secara berjemaah. sekarang jugak. haha. tapi serius lawa. sampai je sana. terus tak pandang saigon nun. lawa berjuta kali. boo saigon. sukati. haha.

tapi pape pun. southern vietnam serius best!. aku kasi 4.5 bintang. *tepuk tepuk*. sama macam filipin. dah la murah. tempat lawa. tapi satu je masalah. makan. dah la keluarga aku pengemar makanan. bila tak dapat daging seminggu. mak aih. dah rupa zombie. nasib las las dapat gak ayam. semangat la cket. huhu.

tapi takpe. tak ganggu pun ke'best'an trip kali ni. abes mengancam. dah la mak ayah aku pun layan backpack. cayalah. tabik spring wa cakap lu. siap naek public transport smua. dari bus ke keretapi. redah aja. janji sampai destinasi.

sebab memacam kiteorang wat kali ni. macam biasa. aku letak gambo je la. dengan ini. saya dengan segala hormatnya. mempersembahkan "amazing southern vietnam" siri satu: saigon.

[ muka abes ceria di saigon airport ]

[ ben thanh. syurga dunia. dan aku lepak tak sampai 30 mnt ] 

 [ syurga kain juga. tapi las las apa pun tak beli. tabah ]

 [ saigon opera house bersama penyanyi opera terkemuka malaysia ]

 [ amin yang cuba menyerupai uncle ho. jauh api dari panggang ]

 [ kereta baru mak ayah aku. gila otai ]

 [ museum sini bley main panjat panjat. boo museum malaysia ]

 [ sesi menembak di cu chi tunnel. haram satu pun tak kena. chait ]

 [ cu chi tunnel. aku dan amin berjaya abes kan 100m. yeay ]

 [ sesi water puppet. serius menarik ]

 [ bandar saigon yang happening ]

 [ saigon di hati ku ]

[ bus station. masa untuk ke da lat. yehaa ]

No comments: