6.5.13

Mari mengundi

las aku ngundi. 5 tahun lepas. dan arini. aku mengundi lagi. yang bermaksud. 5 tahun telah berlalu. how time flies. hm. 

semalam. satu keluarga pakat mau bangun awal mengundi arini. konon takmo beratur ah. siap tido awal kot. tup tup. smua bangun jam 1100. sabo je lah. haha. 

bangun mandi sesiap smua. ayah aku lepas anak anak kesayangan sorang sorang. smua destinasi berbeza. 2 di bukit mentok. 1 di skolah chukai. dan aku di sekolah rendah cina. macam anta pi skolah je. 

masuk kawasan skolah. cek nama. dan beratur. pantang mau mengundi. asyik berdebo je. mana tak nye. masa depan negara terletak di tangan aku. ala ala gitu ler. nak jadi superhero tak kesampaian kan? hehe. beratur dalam setengah jam gak lah dan undi.

lepas je pangkah nama. terus lapaq semacam. stress sungguh tuh. haha. aku pusing area bandar jap. saja amek feel. 5 tahun sekali je nak merasa camni pun. dalam 15 minit kendian. ayah aku datang punggut anak anak nye untuk balik makan nasi. heh.

[ perang bendera yang meriah ]

[ jari gemok ku di saluti biru ]

ini kali ke dua aku mengundi. dan aku berharap walau ape pun keputusan. adalah untuk kebaikan negara dan masa depan. ameen. insyaAllah panjang umur. kita undi lagi 5 tahun akan datang. woot woot.

No comments: