8.5.13

Sakit mental

tadi aku turun seremban. melepak kat jusco sampai jam 2300 gak lah. dalam perjalanan pulang ke mantin. aku abes nekad mau amek highway lekas. cerah cket. jalan lama tu memang bahay amat. gelap melampau dan banyak cerita kurang menarik.

aku dengan muka dek bawak ah kereta secara berhemah ikut sign board lekas highway. tengah bes bes drive. ntah camne. aku boleh terlepas exit lekas. sedar sedar dah di jalan lama. aiseh man.

jalan lama tu memang berbukit, bersiur dan bahaya gilak. mau u-turn pun pikir sejuta kali. serius tak nampak kereta tengah datang kot. maka aku pakat teruskan perjalanan dengan tahap pasrah melampau.

sumpah gelap gila babik ok. babi pun tak gelap camtu. memang tak nampak pape. belakang kiri kanan smua pakat hitam gulita. depan nampak cket je walau dah pasang spotlight. memang takda lampu jalan pun area nun. redah gak lah.

tengah drive. tetibe nampak lampu kereta. peh. gila lega. pastu kereta tu kasi highlight. ok. tak lega dah. aku terus berdebar ntah nape. setau aku. kalu kasi high light. samada ada polis atau benda tak bes.

cuak dah aku. masih drive tapi pelan cket. lama tu. aku nampak hazard light. adoih. jangan ah pelik pelik weh. dan impian ku jadi kenyataan. hehe. ada eksiden. sangat teruk. antara kereta dan motor. 

baru sangat jadi. baru 3 kereta berhenti tolong. aku takut nak tolong. sorang je gadis. dah ah gelap nak mampus. harap lampu kereta je nak suluh. depa suh aku lalu tepi. dan aku lalu. dan aku lihat apa yang tak patut di lihat.

atas jalan. ada satu laki terbaring menghadap tanah. keadaan badan tersangat lah pelik. macam patah riuk je. dan jalan dipenuhi darah. aku yakin lelaki itu meninggal. walau aku terpandang kejap je. aku terus mental sepanjang malam. ugh.

dan lokasi eksiden ke bandar mantin. masih jauh. dah ah gelap. lagi lah aku sakit jiwa. cuak siot. manatau dia tumpang mau ke hospital ke apa. aku pandang depan je. sampai lah ke rumah.

dan sepanjang malam aku tak mampu tido. tutup je mata. nampak. tutup lampu. terus meremang. gaya macam terkena badi je. terus mandi dan tido buka lampu kecik satu. macam bebudak. hehe. 

sepagai pengubat sakit mental. ayuh tatap muka tot yang chumel gilass. meoww. 

[ ubat paling mujarab ]

No comments: