4.5.13

Mencari

semalam berjaya sampai chukai tanpa sebarang traffic jem. dengar kata. kalu kuar lambat cket je. konfem sangkut. pakcik aku kuar lewat sejam dari aku. sangkut 7 jam okeh. peh.. syukur alhamdulillah smua lancar. 

dan arini. bermula lah sesi mencari makanan. kempunan macam tak makan setahun kot. hm. lebih setahun tak makan rasa nye. hehe. aku dan kakak aku siap wat senarai kot. dapat je pangkah. dan seperti biasa. list aku paling panjang. haha.

makanan yang harus dimakan
- laksam
- nasi kerabu
- otak otak
- sata
- seafood 
- kepok
- pais
- jeli kelapa baik punya

dan dalam 8 yang di senarai pendek. aku berjaya dapat 7 *joget joget*. seronok gilas. cuma dapat dalam kuantiti yang cket je ah. smua pakat abes. chait. tapi takpe. janji dapat rasa di hujung lidah pun, aku dah pueh hati. 

[ otak otak sata dan kelazatan yang sakit otak ]

[ kuala kemaman yang cun melecur ]

dah pakat borong apa yang perlu di borong. aku angkut adik kakak aku melepak mamah otak otak sata di kuala kemaman sambil tengok laut. abes masyuk okeh. cuma tak lama pun. kakak aku mau pulang. risau ada ulor di celah batu. sabo je. hehe.

pape pun. syukur alhamdulillah kempunan aku berjaya di atasi seadanya. ecewah ayat. kaloh ibu mengandung ok. haha. yang pasti. setahun dua lagi lah sebelum aku jejak kaki ke kemaman lagi. haish. 

No comments: