4.12.13

Lemas


arini. bandar chukai. tempat aku membesar. hanyut ditenggelam banjir. 

teruk kali ni.

selalu rumah aku paling tinggi takat separuh peha. tahun ni? paras bahu. habis barang rumah smua. dugaan. separuh kawan aku. rumah hilang terus dimamah banjir. besar lagi dugaan mereka. 

aku, sheena dan amin kat kl. tapi mak ayah aku di chukai. barang smua hanyut. tapi Alhamdulillah mereka selamat. itu paling penting. barang boleh di ganti. nyawa?

sekarang mereka berteduh di rumah kawan sementara. dengar berita. 

chukai lumpuh.

lumpuh sesungguh nya. jambatan runtuh. bekalan makanan tiada. minyak habis. elektrik takda. air bersih takda. telefon pun tak dapat.

aku nak pulang pun tak bleh. kuantan pun banjir. pasti tersangkut di daerah maran. sejam dari chukai. aku harap. hujan akan berkurang secepat mungkin agar banjir surut.

aku nak balik. nak tengok mak ayah aku. nak tolong cuci rumah. tolong orang yang memerlukan. apa yang termampu.

tapi sekarang?

hanya mampu duduk di rumah sambil tunggu update terkini dari kawan di chukai melalui facebook. stress siot.

Ya Allah. selamat kan lah keluarga, kawan dan smua warga chukai. Ameen. 

No comments: