15.4.10

Temuduga yang mencuriga

lepas sesi interview dekat wief. aku rasa macam nak lompat menara klcc je. tapi tak jadi. sebab jauh. dah la nak naek jambatan kene amek giliran. kacau jiwa je. oleh itu. wat masa sekarang. aku tunda je niat itu.

sehari sebelum..
ada nombor mana ntah tepon aku. selalu nya aku tak jawap. jual mahai. tapi kali ni gerak hati aku suruh angkat. chewah ayat. gile rempit. haha. ok. aku jawap. ada mamat mana ntah cakap omputeh. sedap gak suara dia. tapi aku lagi suka kalu dia cakap french. tibe tibe. huhu. dia cakap dieorang dapat resume aku. so. aku kene datang interview untuk jadi liaison officer. janji 4pm kat wisma antarabangsa.

hari kejadian..
4pm tepat aku sampai. dah la kene tipu dengan apek taxi. miskin rm15 aku aritu. setaan. tapi takpe. yang penting aku sampai tepat waktu. masuk wisma. cari wief. tengok wief. rasa macam nak pitam. lawa gilee. dah la orang dalam tu pakai smart gile. aku pakai baju. suar. tudung tak bergosok kot. nasib warna hitam. pasrah gile. aku ingat interview bodo bodo je. haa. padan muka aku.

tunggu hampir 30 mnt. orang sebelum aku lama gile kot. akhirnya. aku kene panggil. ikut masuk office. kene interview dengan dua insan. dieorang tanya aku camne aku datang sini. nak kasi aku selesa la kot. aku pun bercerita la pasal aku kene tipu dengan apek taxi. aku pun cerita pengajaran hidup yang aku dapat. dieorang gelak gelak.

5 minit kemudian..
interview abes. biar benar. apsal orang sebelum aku nak dekat 30 mnt. aku 5 mnt je?. waaaaa.. tensi nye aku. dah la bro. annas dengan sengih sengih hantar aku sampai pintu. apa maksudnya?.

aku harap aku dapat jadi liaison officer tu. kalu tak dapat. aku bom program wief. bah-hahahah.

sakit mental

No comments: