26.5.10

Jodoh: antara dua alam

lokasi: kinokuniya, klcc

tengah lepak di rak penuh buku. dah nama kedai buku kan?. belek buku 'spud'. macam bes. mau beli ke tak?. rm32. mahai gak tu. pikir sarah pikir. sambil berdiri. usha isi buku.

takda angin. takda orang. takda kuasa sihir.

tetiba. ada buku jatuh sebelah aku. hm. nasib tak jatuh atas aku. kalu tak. abes aku tendang smua rak kat kinokuniya. brutal abes. haha. ok. dengan muka malas. aku pun angkat la buku tu. mau diletak di rak balik. tengok kulit buku.

"the red pyramid by rick riordan"

tergamam. otak bercelaru. tak mampu bernapas. ok. sejak bila rick riordan ada buku baru neh?. wahhhh.. memang jodoh abes. kalu buku tu tak jatuh. atau aku tak berdiri kat sebelah. atau aku tak rela kutip buku tu. aku takkan tau rick riordan ada buku baru.

dan sebab jodoh juga. aku miskin rm42.50 aritu. tsk.

No comments: