20.9.10

Bersusah dahulu. bersenang kendian

"buku u sulah siap. boley datang amek sikarang" (tokei cbk, 2010)

lalu zetty dengan murni nya. menawar diri teman aku jalan ke cbk. memula aku tak rela. sebab jauh gak cbk tu. sedozen kera kangkang pun belum tentu sampai lagi. tapi lepas dia wat mata bersinar-sinar bak sailormoon. aku pun kasi la dia teman dengan rela hati. chewah. haha.

maka berjalan la kami berdua ke kedai cbk. sampai je. amek buku. dan sambung balik uia. namun. malang tak berbau. pagar uia kunci rapat. pak guard?. hilang. kan bes kalu malang itu berbau. bley gak wat pape yang patut. tsk.

hm. mesti zetty nyesal teman aku. haha. tak pepasal dia pun kene kunci. tabah. lepas wat peta minda resolusi yang berpotensi. kami sepakat nak jalan kaki ikut jalan depan. tetibe nampak taxi. apo lagi. terus slow talk dengan pakcik tu. elok-elok nak balik uia. tersasar ke klcc. sempat tuh.

tensi dan ngidam punya pasal. kiteorang layan ayam penyet. gila ceria aku tetiba. hm. pepatah melayu kene ejas cket. bersusah dahulu. bergembira kendian.

yum. baru betul.

No comments: