11.9.10

Mintak mak. kueh sepotong

mak: lantak kau la. nak selori kueh pun bley.

chewah. iye iye je mak aku jawap camtu. heh. dah nama raya penang. bukan kueh dia suap aku pepagi buta. nasi ayam kapitan ada la. pegh. sedap hingga menjilat tangan tukang masak. nasib tu tangan nenek aku. cuba kalu tangan mamak mana. muntah ijo la aku gamaknye. huhu. kekadang. terdetik gak la nak menuntut dengan nenek aku. bukan susah mana pun. tak payah bertapa dalam gua sepurnama pun. tapi.. tu la. akan dipertimbangkan lagi kendian.

ha. raya tahun ni emosi cket. tahun pertama raya tanpa tok yet. tapi idup mesti diteruskan. lagipun. raya kene gembira. sebab ada banyak cerita hantu tayang kat tv. apa kene ngene aku pun tak tau la. haha. lepas solat raya. pekene roti bengali dan sardin gaul sambil tengok artis malaysia nanyi lagu raya. gila tragis.

pastu pi lawat kubur tok yet. dalam banyak banyak kubur pernah aku pi. penang punya gak la yang terbaek. bersih. banyak pokok rendang. pastu batu nisan warna warni. warna pink pun ada. takda la depress gila bila melawat kubur kan?. jumpa tok yet sat. sedekah al-fatehah. tuang air mawar. tabur bunga. hm. i do miss him.

sepanjang raya pertama ni. keje melepak umah tengok cerita hantu. ntah pape. tapi takpa. yang penting. aku masih dapat duit raya. uuuu. bes bes. oh ya.

selamat hari raya dari Sarah Baharudin sekeluarga. :)

No comments: