24.9.10

Sarah. marah. parah.

rhyme siot. bley masuk pertandingan pantun. huhu. ok. tuka topik. kalu ikutkan. aku ni panas baran orangnya. tapi sejak masuk uia. agak rilek la. malas nak memarah. idup biar kewl. sampai la aritu. jeng jeng jeng.

kes satu

mangsa: faroogh rahimi
negara: iran
lokasi: iimu

tengah bes bes wat sijil stpl iran. faroogh datang kat aku. dia tanya mana sijil. aku cakap la tengah wat. pastu dia dengan kurang sivik nye membebel. dah la ko mintak tolong. pastu demand lebih lebih. cakap lebih kurang plak tu. haish.

memula. aku rilek je. biasa la foreigner camtu. tetiba. aku naek hangin tak pepasal. aku tak marah pun. cuma naekkan suara cket. aku cakap aku tengah wat. apa lagi yang dia nak? orang iimu abes diam. faroogh muka merah. malu dan bengang la tu. sambil cakap 'ok. ok'. dah ah tak pandang aku. abes meeting. dia terus blah. kalu tak. ada gak tegur aku.

hm. rasa bersalah gak ah. tapi lantak la. aku harap. faroogh dah tak demand lebih-lebih pasni. kalu demand pun. bukan dengan aku. hoho.

kes dua

mangsa: mujahid
negara: sudan
lokasi: iimu jugak

ni satu lagi. mintak tolong iimu. pastu demand lebih-lebih. memang macam hanjin. hampeh kuasa lapan belas. kalah faroogh weh. bila aku cakap takda atau takle. wat muka. ngadu kat prof. tak ke macam gampang. cakap pandai. tapi wat keje tak reti. pastu nak ngadu-ngadu. pundek ayam tol la. ok. ni memang betul aku marah.

aritu dia mintak iimu sediakan video cam tuk rekod scholar dari sudan kasi talk. kak nani dah kontek cpd tapi yang ada cuma video cam yang beso gedabak macam steven speilberg guna wat shooting. setakat public lecture. mana guna smua tu. tak berbaloi.

aku pun cakap la kat mujahid. video cam takda sebab smua besar-besar. tapi aku akan cuba cari yang laen. pastu dia bengang. sebab aku cakap takle. ko apsal? kalu nak sangat video cam. pi la carik sendiri. tariq ramadan yang lagi power datang pun rilek aje.

aku pun bengang balik ah. apa dia ingat dia sorang je bley bengang. huhu. aku sound dia.

aku: "just because that scholar is from sudan. doesnt mean that we have to give special treatment.".
dia: "not because hes from sudan. hes a renowned muslim scholar"
aku: "yeah i know what you mean. but those from india will say their speakers are renowned muslim scholars too"

muka dia laen gila. lama jap tu. dia bangun. masuk bilik jumpa prof. kak nani dan kak ti cakap "ha. nak ngadu lagi la tu". ah. lantak dia. nak ngadu kat najib pun aku tak heran. persetan la.

pegh. marah nye aku. huhu. tapi memang ampeh tol la mereka-mereka tu. kasi idup gua kacau bilau je. campak kat tasik chini kasi naga makan baru tau.

rawr.

No comments: