18.8.11

Saya gembira

haish. gila cepat masa berjalan. hm. ni bukan tahap jalan dah ni. dah rupa lari pecut camni. heh. baru minggu lepas. aku sibuk dok pikir nak keje apa. mana nak apply smua. tup tup. minggu ni. dah pun dapat kerja. alhamdulillah.

tapi rasa macam tak pecaya je. dah la jadi lecturer. mampus la student kat situ. kahkah. tadi sesi interview. serius takle blah. area front desk. gempak gila kot. siap ada mat salleh jaga kaunter lagi tuh. bila aku naik tingkat 3. gila buruk. karpet siap koyak koyak lagi. haha.

staff situ cakap depa dalam proses pindah. hm.. macam ayat cover je. hoho. tapi aku tak kesah pun. bukan aku nak keje menganyam karpet pun. maka. abaikan karpet itu. dan teruskan idup. ecewah ayat.

tadi. aku kene interview sekali. dan mock teaching dua kali. adoyai. dah la brian cik principle cakap kes aku ni pelik. pertama kali dalam sejarah olympia. iye iye je mamat ni. cakap berapi api. haha. al-kesah nya.

mock teaching pertama. markah aku gila tak konsisten. awek filipin kasi aku markah tinggi gila. minah malaysia kasi aku markah rendah gila. mana tak penin mamat brian nun. tak pepasal aku kene wat mock teaching kedua. juri jemputan. ketua jabatan bahasa inggeris. semangat tak semangat.

siap angkut komputer dengan projektor semata nak suh aku guna slide yang aku bikin. gila pelik mengajar ketua jabatan. dah la dia tak suruh aku berhenti. kata 5 minit je. ni dah lebih 15 minit dok sedekah air liur. dah la aku posa. dahaga. oh dugaan.

dah la tu. tanya gila banyak soklan. nasib aku bley jawap dengan jayanya. hehe. jap tu. brian nak jumpa. beborak jap. dan dia cakap tunggu wakil olympia kolej tepon esok pagi. aku ok je la. babai babai smua.

terus drift ke ampang. otak ingat nak sambung tido je. hehe. tak sampai 5 minit driftkan diri. dah dapat call dari sharon. katanya. aku dapat keja tu. nasib tak berbabas kereta. gila takle blah. macam tak percaya je aku dah nak start keje.

adoyai. dah takle bangun lewat la gamaknya. uu. tak bes tol. tapi takpe. janji dapat duit. wehuu. makcik kayo! cewah. walhal gaji tak banyak mana pun. tapi ok la. yang penting. aku mau kumpul pengalaman dalam setahun. pastu cari tempat yang lagi bes.

hm. belum lapor diri. dah pikir nak chow. memang dasar pandang ke depan sunggoh. keke. pape pun. terima kasih kekawan dan keluarga yang doakan aku dapat kerja ni. jasamu dikenang.

[ sesi lompat kegembiraan ]

2 comments:

diana ghazali said...

go sarah go! tahniah dpt kerja. :)

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

terima kasih puan diana :)