14.3.12

Amazing Hanoi siri dua: Ninh Binh

aku ni bukan nya bley duduk dediam setempat. alang alang dah kat sana. aku angkut sherly ke destinasi seterusnya. ninh binh. 4 jam selatan hanoi. dah kira daerah laen terus. slumber.

dreba vietnam jangan cakap. gila babas. tapi lantak. janji sampai destinasi. dan mak aih. sangat lawa okeh. kawan aku bes je cakap 'ala. kat perlis pun ada camni'. helo. sawah perlis ada limestone keliling?. ada tam coc?. takda? okeh diam. haha.

kat daerah ninh binh. aku lawat hoa lu, istana lama. bersampan di tam coc dan berbeskal keliling ninh binh. serius berbaloi. walau sewa beskal agak mahal. pedulik. bila lagi nak berbeskal camni kan? redah ajaaaaa.

memang redah sungguh. aku sorang je berbeskal masuk kampung smua. haha. sherly tak reti berbeskal. jadi dia lepak pasar. tapi mana pi lelaen? samada depa sesat atau aku. tapi takpe. layan aje. aku siap berhenti borak dengan orang kampung okeh. slumber. haha.

memang bes la ninh binh. sebab bes. aku taruk gambar macam biasa. tapi sayang. gambar tak capture kecantikan tempat ni. tapi okeh la dari takde pape kan? enjoice!

[ Hoa lu yang menawan kalbu. serius lawa ]

[ permandangan dari jeti hoa lu. sangat rustic ]

[ istana raja 1. nama apa ntah aku lupa. haha ]

[ tam coc yang bes. sejuk gilas okeh ]

[ sherly yang abes menghayati sesi bot di tam coc ]

[ siap lalu 3 grottos. 7km. berbaloi dwet eden ]

[ permandangan dari sampan. macam dalam cite shaolin ]

[ macam zaman dedolu. lawa okeh ]

[ sesi berbeskal sesorang di perkampungan ninh binh ]

[ tetibe dapat ilham mau tulis lagu. haha ]

4 comments:

diana ghazali said...

bapak ah berani n selamba. cantiknye tmpt tu sarahhhhh

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

puan di: berani sbb tmpt tu sangat safe. slumber sbb dah sampai. rugi tak pi. keke. cantek gila di. tapi camera tak capture sgt

Misz Rubz said...

bape kp habes back pack campo makan transpot tmpt tdo sume?aku jeles siot xtaulak tmpt tu chantek

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

Ruby: smua total abes rm535 (exclude flight). tu dah kira cover smua bnda utk 3 daerah. ok lah. sana pakai usd. haha. jgn la jeles. laen ko maen redah je mcm aku. hehe