14.12.12

Hobbit


arini. aku dengan semangat jitu terus drift ke alamanda lepas kerja. jauh pun jauh lah. pedulik. janji dapat tonton 'the hobbit' sebelum adik kakak aku spoil kan cerita. haha.

lagi best. bila sesampai je wayang. serius tak ramai orang. pehh. terbaek lah. mungkin kerna arini hari kerja kot. tapi bagus ah. tak yah beratur pepanjang. dan seating? fuh. marvelous! 

tepat jam 1800. aku masuk sama popcorn dan air. duduk dan tunggu cerita sambil sengih. gila excited. huhu.

3 jam kendian.

keluar wayang masih sengih. haish. sewel doh. haha. walau ada part yang busan. tapi aku sukeeeeeeeeeeeeee yang amat cerita neh.

good job peter jackson.

cantik mengila cinematografi dia kot. skrip pun senang paham. dwarf plak gilas hot. dan smua berjaya menghayati watak memasing.

walau agak panjang 3 jam. tapi tersangat detail. mungkin tak sedetail buku tapi ada potensi je hampir 85% persamaan. layan ah. tak payah aku sesusah baca buku the hobbit. huhu.

pape pun. aku suka. dan bukan aku sorang je. ada segroup jejaka mana ntah siap tepuk tangan bagai. lagi semangat. nasib aku maish mampu mengawal nafsu. haha.

yang pasti. mati lah mau tunggu sambungan tahun depan. oh peter jackson. sila la tayang hobbit 2 seawal mungkin. fuhh fuhh. ameen. 

No comments: