12.10.13

Al kisah aku dan kereta


beberapa bulan lepas. aku berjaya melangsaikan keseluruhan hutang kereta kenari.

baru je ingat tak mo berhutang untuk beberapa tahun akan datang. hidup tanpa hutang sungguh bes okeh. namun hasrat itu hancur musnah jatuh berkecai ke pung pang arini. 

mana tak nye. ayah aku dengan muka rileks nye mintak aku beli kereta baru. adoh. baru je ingat nak joli duit extra. dah terbantut hasrat itu.

menurut logik ayah aku. kereta kenari aku dah genap seploh tahun. walau aku selalu maintain. kereta aku tetap boleh diklasifikasikan sebagai agak berusia. dia risau jikalau rosak tengah jalan. kene plak kalau malam. tengah highway ke apa. tak ke naya. 

aku paham kerisauan ayah aku. dia cuma nak sesuatu yang boleh buat dia tido lebih lena setiap malam. kene plak aritu kereta aku meragam cket. kereta tu pun satu. time ayah aku ada lah dia nak bunyi. mana tak risau orang tua tu. haish.  

aku memula cakap tak mo beli kereta. tapi bila pepikir balik. ada logik sebalik penerangan ayah aku. tapi logik logik jugak. aku kene tengok situasi kewangan aku gak sebab las las. aku gak yang nak bayar kan? huhu. 

hm. masa untuk pikir secara serius. 

vroom vroom.

No comments: