19.10.13

Mari bersedekah

bak kata mereka. senyum itu sedekah.

bak kata sarah. sedekah lah barangan agar orang menerima tersenyum.

yang bermaksud. kalau mampu. ada lebihan atau barang tak guna lama. sedekah lah. sekurang nya dapat mengurangkan beban orang yang memerlukan. plus. dapat pahala gitu. ha.. tak ke bes tuh. 

aku selalu sedekah baju lama yang masih okay. sebab mak aku ajar. kalu beli 2 baju baru. kene sedekah 2 baju lama. sebab tu almari aku tak berkembang. banyak tu je baju. huhu. balik balik. kasi baju. tapi arini aku upgrade cket. sedekah tv dan karpet plak. ecewah. 

karpet dan tv tu sebenar nya untuk umah sewa aku. tapi bila bawak mantin. asyik tersadai je. tak guna. kebetulan kawan aku stori mori cakap dia perlu tv. eh eh. macam tetau je. memang murah rezki kau jah. hehe.

dan tadi. aku dengan semangat jitu ke setiawangsa anta tv dan karpet. kawan aku takda kereta. karpet plak besar gila. bila kasi tadi. kawan aku tersangat lah terkedu dan terharu. dia ingat karpet besar kain lap kaki kot? sabo je lah. 

yang pasti. rumah sewa aku sedikit lapang dan hati aku, tersangat lapang. hm. abes lah smua kotak aku punggah sedekah nanti. haha.

No comments: