9.10.13

Hari emosi seMalaya

aku nobatkan arini sebagai hari emosi. dan kerna arini hari emosi. aku pun emosi. bila aku emosi. smua orang kene tegur dengan aku. haha.

SITUASI SATU
masuk opis. nampak borang atas meja. usha seminit dua. emosi. mana tak nye. opis aku nak smua staff tuka bank. ok lah. tapi smua kene bayar rm20. loh. korang yang nak amek loan besar besaran. pastu suh staff buka akaun. kene bayar lagi. ini pemaksaan namanya. ececeh. hehe.

memo takda apa takda. terang lah cket. kami pekerja ada hak untuk tau benda benda gini. sebab nak tau lebih lanjut. aku terus ke main opis. jumpa HR manager, miss tan. aku tanya lah kenapa kene tuka ke hong leong sedangkan takda cawangan di mantin. takkan setiap kali nak kuar duit kene turun nilai? pi balik dah 32km kot. pundek. 

tiga kali aku tanya. tiga kali dia tak reti jawap. tak nak jawap aku rasa tapi adoi yai. camne bley jadi HR manager pun aku tak tau lah. bab bab human interaction memang gagal. las las aku blah je lah. sekurang nya aku dah buat part aku.

SITUASI DUA
masa nak balik ke opis. miss gita plak emosi. punca? guard pintu depan menaikan suara kat dia gara gara lupa bawak tag. normal lah orang lupa tag tapi apa kes nak naik suara? ni sorang lagi nak kene babab. haha.

miss gita emosi dan luah ke aku. dalam perjalanan kuar pintu. aku pi kat guard dan tegur baik punya. aku cakap lain kali cakap elok elok. tak kesah lah student ke staff. tak payah jerit jerit. memang sentap lah guard tu. 

pastu dia naik suara kat aku plak. aku dari emosi biasa. terus naik hangin. tapi tetap maintain. apa barang jerit jerit. aku rendahkan suara. cakap sambil pandang je dia. aku rasa dia takut kot sebab dia langkah ke belakang. haha. lepas dah tabur seguni dua teguran. aku blah.

miss gita kejar. cakap terima kasih sebab bela dia tadi. aku dengan muka bajet hero, senyum senget sebelah.  bajet okeh. haha.

*****

serius. arini memang hari emosi. ada je yang tak kena. hm. sabo sarah sabo. masa untuk pulang tido.

No comments: