2.9.09

Kini bilik ku makhruh

aritu aku beli makanan dekat cafe mahallah. sekarang aku rajin beli kat situ sebab caterer baru ni sedap. banyak pilihan. murah plak tu (bley tahan la). haa.. aku pun dengan riang ria nya tapau nasi. pastu taruk kuah bebanyak. tak ingat dunia. dah rupa bubur pun ada tapi takpe. bila nasi dah kembang. makan sikit dah kenyang. macam petua diet pun ada. hmm. sapa nak cuba?. sila sila.

ok. masa tengah bergumbira buka posa sorang-sorang sambil tengok movie forest gump. aku pun tak tau camne. tapi tiba-tiba je tapue aku terbang. pastu jatuh kat bawah. abes semua kuah tumpah. dinding. meja. lantai. kerusi. aku. semua kotor. aku terdiam kejap. terkejut dan tak paham. camne bley jadi camtu.

kerna itu. aku dengan perasaan sayu yang amat. kutip la nasi tu balik. nasib baik aku dah sempat ngap separuh. pastu aku ada beli kueh apa ntah. terubat la cket hari ku nan lara ini. aku pun lap la dengan bersungguh-sungguh sebab takmo bau melekat. tapi aku dah terlambat. bau dah pun melekat. aiyok.

esok nya. bila aku balik bilik dari kelas. aku bley hidu bau masak lemak (aku rasa) dari jauh. chait. sungguh dugaan. aku dah la lapar. sedap la plak bau. nasib baik aku tabah. kalu tak. abes aku jilat jilat dinding bilik aku. tsk.

kini. bilik aku jatuh dalam kategori makhruh. pantang masuk. mesti terliur tengok dinding. kenapa la aku di uji sebegini rupa. kenapa. oh kenapa?

2 comments:

LiYaNa said...

ko ade x mimpi kn lauk yg ko bli tuh??na risau kalu time tdo ko g jilat lak dinding ko tuh..heeh

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

tu aku tak pasti la tapi sekali tu. aku bangun kan. lidah aku rasa kelat2. tp tak ingat mimpi pe la plak. jeng3