21.12.09

Al-kisah lapar mempengaruhi emosi

lokasi: one utama
insan: sarah. shan. zetty.

niat nak makan kat seoul garden. semua sanggup puasa setengah hari tuh. semata-mata nak kedarah puas-puas nanti. baru berbaloi duit. semua muka riang je sepanjang jalan. bila je sampai.. musibah plak melanda. tu la.. niat tamak sangat. poster tulis separuh harga sampai jam 4pm je. usha jam. dalam 4.15pm. lambat 15 minit je. babi.

zetty dengan macho nye pi ke kaunter. cakap apa ntah dengan orang kat situ. jap tu. aku dan shan pi kat kaunter gak. saja menyibuk. sebab dah lepas 4pm. kena bayar dalam rm40++. sumpah tak sanggup. aku rela makan benda laen yang lebih berbaloi. shan pun muka tak rela. kami pi tepi. bincang la konon. akhirnya. aku cakap yang aku tak rela. aku nak makan kat tempat laen.

zetty tetibe je amuk. ye.. aku tau kau lapar. relax aja. aku pun lapo gak. bila aku cakap pastu. dia wat tak dengar. pastu tunjuk middle finger kat aku. shan muka cuak. sian dia. aku gelak je. malas layan. jalan. berhenti tengok peta OU jap untuk tempat makan laen. bila aku panggil zetty tengok sama. dia elak. takut sangat aku pegang. isk. geget kang.

keputusan?. makan kat itallianies yang sangat berbaloi. nak nanges aku bila makanan sampai. dah la brokoli dia sedap maut. yang aku pelik. sampai je makanan. terus zetty sengih. gelak gelak. apakah?. kena sampuk je budak ni?. sungguh unik. tapi takpe. yang penting. kami makan dengan gembira.

laen kali keluar. aku kena bawak biskut. bila zetty lapo. sumbat satu biskut. baru dia dah tak amuk. bernaasss...

4 comments:

Unknown said...

Saya setuju ngan idea biskut tu. Pastu pasang lagu Big Bang 'We Belong Together' terus lepas tu dia akan ok sebab dia dah nampak rainbow and butterflies.

Zetty, we love you :D

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

nampak rainbow dan ponies. sungguh tak macho. haha.

Zetty said...

Babiiiiiiiiii!

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

kah kah kah