19.12.09

Kus semangat

kalu adik aku kucing. camni la dia nampak semalam. walaupun kiut. sian seyh. tak sanggup aku tengok dia camtu lagi. dah la budak tu semput. nasib baik tak pitam kat situ. kalu tak naya aku.

hmm. meh aku cerita apa jadi.

sejak dua menjak ni. aku kerap lepak putrajaya. semuanya gara-gara sepupu aku nak nikah. bila dah abes tolong apa yang patut. aku akan dilanda sindrom kebusanan melampau. dan selalunya. aku akan jalan kaki kat area putrajaya. maen jalan je. ikut hati. kalu cam sesat. patah balik. senang kan idop?. dan seperti biasa. aku akan heret adik aku. meriah cket. dah la jalan memalam buta. cari nahas namanye kalu pi sesorang.

takda arah tuju. kami pun jalan la mana kaki kami bawak. tengah ronda-ronda. aku sedar ada benda pelik dalam gelap kat depan kami. cuak gak. adik aku sibuk bercerita. apa pun tak sedar. aku usha je benda tu. cuak gak tapi aku tau adik aku kat sebelah. bila dekat. aku sedar yang benda tu:

+ orang tua sebab bongkok cket.
+ pompuan. pakai baju kurung kedah longgar. kaen batik.
+ rambut bersanggul kusut mengerbang.
+ berdiri dekat lorong gelap sorang2 mengadap jalan.

cuak weyh tapi jalan gak. tiba-tiba ada lori lalu ntah dari mana. konfiden la cket nak lalu. bila lori dah dekat. lampu tersuluh la kat makcik tu. adik aku baru sedar. terkejut grad A. muka terus puteh tuh. takyah pakai fair and lovely. haha. dia tengok aku. aku gelak. sebab muka dia buruk siot. aku tau dia terkejut tapi kami teruskan perjalanan macam takda benda jadi. jauh cket. usha belakang. makcik tu dah takda. ghaib?.

sampai destinasi. terus tak kuar ronda dah. risau jumpa lagi. nasib baik makcik tu tak kejar ke apa. naik sawan aku kalu ye. adik aku?. terus lelah. haha.

No comments: