14.12.09

Wayang kulit

tengok wayang cerita princess and the frog dekat galaxy ampang sorang-sorang. beli tiket. masuk. tengok tiket. E2. apsal sit aku penuh ek?. babi. bikin kusut kepala je. hm. aku pun usha la dan ada makcik tua duduk kat tempat aku. aku pun dengan abes sopan cakap:

aku: erm.. makcik punya tiket E2 ka?. sbb tempat duduk kita sama la.
makcik: oh.. (senyum)
aku: (senyum)

tibe-tibe anak makcik tua tu yang duduk lane belakang berkata-kata dengan nada tengking:

betina itu: makk duduk sini la. (sambil wat muka kerek)

makcik tu dengan blur bangun la tuka sit belakang. aku dah murka abes dengan anak dia. macam haram. tapi sabo je la. tak bes marah-marah bila nak tengok cerita kartun. kena ceria macam kartun tu beb. baru bley menghayati dengan penuh perasaan. aku pandang betine itu dan aku wat muka kerek balik.

hangin je aku. dah tau anak 3. pastu bawak laki dan mak kau. beli la 6 tiket. takkan tu pun tak reti kira?. tak yah guna kalkulator pun. ni nak sep punya pasal. ko beli 4 tiket. pastu sukati keturunan ko je suh mak ko duduk tempat orang. kalu dah takda bajet. beli la dvd tengok kat umah. siap bley baring golek-golek lagi. takde sape nak murka. tsk.

sabo sarah. sabo. makan popcorn banyak-banyak.

No comments: