12.11.10

Siuman i'lek

sedang bergumbira jalan pulang ke mahallah asma. tetibe. ada mamat mana ntah tegur.

dia: hi. salam sis. how are you?.

dan aku. sebagai insan terlebih mesra. menjawap.

aku: oh hi. salam. im fine. thank you. and you?.

maka bermula la topik diskusi antara kami. walhal tak kenal pun. aku rilek je sebab sebelum ni. pernah je orang ajak sembang camtu. menurut laki tu. nama dia lukman. orang johor. ntah betul ke tidak. tapi sumpah tak nampak malaysian langsung. cakap bangladesh aku caya. huhu.

dia tanya pasal course aku. aku tanya dia balik. gitu gitu la. sampai la satu tahap. bahu dia terlanggar aku. dia cakap sori. dan aku cakap takpe la. tak sengaja kan?. tapi. sejak tu. dia asyik langgar bahu aku je. apa kes? seyes pelik. memang la aku cakap takpe tadi. tadi bukan nya aku suh wat lagi. bengap tak bengap. haish.

cuak tu. ada la cket. dah la kami berdua je lalu terowong tu. maka. aku pun cuba wat rileks. abes macho la tu. heh. lepas je terowong. sumpah lega rasa. dia tak abes lagi interview aku. tanya asal mana la. siap tanya ada brape bradek tuh. eh jap. yang ko tanya soklan camni wat pe?. bukan nye ko kenal pun. kalu nak kenal pun. belum tentu adik dan kakak aku nak kenal dia.

tetibe. dia suh aku shakehand sama dia. aku memang tak kesah bab ni. tapi apa kes?. tapi bila dia ulang suh salam kali kedua. siap tekan suara lagi. aku terus salam. bengong gila. tapi aku cuak. kang tak salam. dia karate ke apa ke. tak ke naya. pastu dia cakap:

dia: sarah. can i haf ur hp number?.
aku: sorry. no. i dont give my number to strangers.
dia: how bout ur email?
aku: same thing. well. got to go. im using this way.

cuak pnya kes. tetibe nak guna jalan laen. walhal tak pernah guna sebelum ni. huhu. kalu terjumpa kat memane laen kali. takpe la. tapi aku takkan kasi number atau email. kalu dia mintak alamat surat menyurat pun takkan kasi. mau tetibe dia datang raya ke apa. mau susah aku nanti. aku ingat dia blah. tengok2. bley plak dia kejar panggil aku. ok. sekarang memang aku gelabah.

dia: sarah. i haf a proposition for u. its beneficial for both of us.
aku: huh?. whats that?
dia: are u married?
aku: nope.
dia: engaged?
aku: nope.
dia: do u haf boyfriend?
aku: why are u askin me all this questions?
dia: erm. if u're single. maybe we can. you know. i can proposed u.
aku: whaaaaaa?.

pastu dia cakap pasal kawen. dah la aku elergik topik itu. jari abes gatal type nombor orang. bajet nak cakap ada orang tepon la. tekan nombor zetty. dering. tapi tak terjawap. urgh. apa desperate gile mamat ni. kenal aku pun tidak. cakap tak sampai 10 minit. dah naek sawan.

aku: err.. no thank you. not interested at all.
dia: are u sure?.
aku: yup. i still have a long way to go. need to finish my studies first. then do phd. work. then i'll think bout marriage.
dia: ....
aku: ok la. nice to meet u. bye.

aku terus blah. aku rasa dia blah gak. terus aku tepon ain. aku ala ala cultural shock gitu. mana tak nye. tetibe je cakap pasal kawen. kenal pun tidak. sumpah scary. ada je ciri2 dia wat camtu kat smua orang. tapi tak kesah. aku tetap takle trime wujud orang camtu. yang pasti. aku dah pangkah terowong tu. nasib aku bukan president uia. kalu ye. mau aku mansuhkan smua terowong dalam uia. haha.

mau upah bodyguard pasni. bes bes.

No comments: