16.6.11

Boikot Qatar

ok. sejak dari saat ni. aku memang pangkah qatar dengan sepenuh jiwa. nasib barangan aku takda dari qatar. kalu tak. mau nye aku terus recycle. cewah. marah tetap marah. sampah tetap recycle beb. go green!. huhu.

aritu aku baca buku travelogue nukilan eric weiner tentang qatar. aku memula ingat dia racist. sebab penerangan dia macam qatar ni kaya tapi orang nya hampeh tahap gaban. sekarang. im on your side buddy. hoho.

al kisah nya begini...

aritu aku apply scholarship qatar. ikot kan. hanya 40 orang je dari seluruh dunia yang akan terpilih untuk program ni. aku agak mengharap gak la memula. mana tak nya. dah berangan jejalan syria. eygpt smua. belum apa beb. haha. tapi kalu tak dapat pun. aku tak heran mana pun. aku gerenti. ramai lagi yang terror apply program ni.

tadi buka email. ada email dari qatar. baca. ok. aku tak dapat. maka hangus la angan angan aku nak posing maut di pyramid. haha. tapi takpe. kool. aku bley terima tak dapat. tapi lepas je baca perenggan seterusnya. memang hangin sebadan.

memang macam haram weh. agak agak la kalu iya pun. memang dasar nak kene pegi sekolah menulis balik la. kata nya. ada 300 orang yang apply tahun ni. tapi mahu 40 orang. bersamaan. 260 orang termasuk aku tak berjaya. okey la. fine. tapi bila dia tulis:

"the committee have decided not to proceed with your application because there are more talented and better qualified individuals for this programme than you"

pundek ayam gila. dah la kiteorang abes duit apply benda ni. korang tulis plak camtu. nasib takda terrorist yang apply program ni. kalu dia baca email kena reject camni. memang carik nahas beb. tabah.

kami tau la tak dapat sebab ada orang lagi layak. tapi tak payah la wat ayat gampang camtu. serius bengang. lama jap tu. sedih la plak. abes burn camtu je rm350 aku. kene plak aku ni penganggur berjaya. rm350 dah rupa ribuan ringgit di mata aku kot. pasrah gila. tsk.

hm. life goes on. sekarang. perlu update resume. harus mintak keje. kumpul duit. jelajah sedunia. takmo singgah qatar. wek wek.

No comments: