24.9.12

Yassa selama nya

aww ahh wehuu yehaa rawr oyeah 

okeh. lebih kurang camtu lah perasaan aku bila encik isma dari mauritianna masak makanan west africa untuk aku.

sumpah rasa teramat spesel. ngeeeee.

bukan selalu ada orang mau masak kan? sekali ada. excited menggila lah. huhu. dan tadi. aku ke uia untuk amek makanan. ingatkan amek je. tup tup.

isma: u have to eat with me first. then u can take the whole thing.
aku: definitely! am honored to eat with world best yassa chef, you.

cewah aku. ayat power gila. boleh lah jadi ahli politik pasni. haha. aku pun duduk lah. serius rasa macam puteri. pinggan di ambil. nasi di cedok. lauk di cedok. suap makan je tidak. haha. 

sambil makan. kami borak. kata nya. dia tak penah masak. tapi demi aku. dia sanggup. amboi ayat. mampu cair. hm. nasib aku kental. ecewah. keke. 

walau kali pertama dia masak. serius sedap. cukup rasa lah. cuma berminyak cket. tapi pedulik. janji sedap. om nom nom. 

dah tu. siap dapat satu rice cooker yassa. gila banyak. memang konfem aku makan yassa 3 hari 3 malam camni. hm. heharap ni bukan yassa kangkang. haha. babik.

[ aku yang terharu bersama chef isma ] 

pape pun. trimas isma tolong masakkan. tetibe sayang lebih. heh. 29 februari nanti aku masak plak ek. cakap je nak apa. smua boleh. iye iye je. oh encik  isma. i lap u lah. esok lusa masak benachin plak. weeeee.

No comments: