6.3.13

Terkesima

tengah shiok santap nasi lemak. tetibe satu student mai. mau lawat kata nya. dan aku sebagai guru mulia. makan cecepat dan jumpa sama dia. 

nondo nama nya. dari zambia. 18 tahun. baik. chumel pun iya. 

eh eh. sempaaaat. haha. jap tu. maka borak lah kami. dia tanya kabar bagai. tapi lelama. soklan macam kian personal. tapi aku jawap je mana boleh. dan tetibe dia berkata:

dia: miss. why are you not married?
aku: well. i have my reasons. why?
dia: coz i wanna put ring on your finger
aku: huh?

huh? nasib dah telan nasi lemak. kalu tak. kesian nasi bikin stunt berterbangan dari mulut aku. haha. serius terkedu okeh. aku wat tak dengar memula. bley plak dia ulang lagi. adoih. jadi pun pakat explain lah yang tak berminat. tapi macam tak paham je. tanya lagi. haish. takkan nak aku lukis diagram kot? tabah. 

lama gak lah dia duduk situ. pandang aku. cakap aku lawa lah apa lah. walau muka aku kering atas dasar professional. ecewah ayat. tapi dalam hati tetap ada taman kecil. bukan selalu orang cakap aku lawa okeh. huhu.

haish. tak paham aku bebudak zaman sekarang. hingus pun mak lap lagi. ada hati mau ngorat cikgu. konfiden sungguh mereka itu. yang aku tau. aku tak berminat. nanti kene balik zambia. mau nanges aku takle balik raya penang. tragedi. haha.

wahai cik nondo. terima kasih di atas pujian anda. sekarang sila main jauh jauh.

No comments: