4.3.13

Tiga dara dan Melaka

hm. tajuk macam haram. tapi aku suka. haha

2011. aku jejak melaka sama minah senget bernama ain, yana dan shiqin. 2012. aku jejak bersama keluarga plak. dan tahun ni. aku lawat bersama warga iimu dan seorang warga asing. 

sarah. mahfuz. zetty. 

cakap jejujur. memula aku cuak gak mau jalan sama mereka. tak pernah kot. kene plak ni ala ala road trip. takut gak kalu tak masuk atau apa. dah la aku amek home stay bilik kipas je. konon nak sep bajet. aku malas nak dengar komplen2 ni. tup tup. sekali ngam plak. depa pun suka lokasi tuh. yea! lega ceq. heh.

memandangkan ini food trip. keje makan je. sampai semput kot. penderaan fizikal namanya neh. hm. amek kau perut. selalu sangat komplen. kali ni aku makan stok sebulan terus. hoho. tapi memandangkan kami smua dah tua. takle makan banyak sangat. tapi okeh lah. layak lah panggil food trip. 

dan aku seperti biasa. belum apa dah google tempat makan. cari the best aja. semangat. tapi memang berbaloi lah. walau mahai cket. janji puas hati. pak putra naan sebagai contoh. servis lambat cket. tapi sekali ngap triple cheese naan dia. pergh. terus keluar pelangi kot. urgh.. yums.

cuma satu je hampeh cket. gila panas melaka. orang melaka pun takle blah. mat salleh pakai payung kot. macam tak percaya. nasib baik ada gazebo siap kipas. keje berguling situ je. sejuk cket. memalam. lepak sampai 0400. gilas. 

siang dan malam. kerja melepak kat gazebo. serius shiok. bukan buat apa pun. layan wifi. baring. usha alfonso (itik rumah). camtu lah. dengan baju kelawar nye. serius macam rumah sendiri. haha. 

[ apa kaba home & stay. aku memang chenta ini lokasi ]

[ di gazebo idaman. melepak lama siot sini ]

[ budak gambia kepanasan. meh nak tiup meh ]

[ abes tourist okey ]

[ sesi melepak di sungai melaka ] 

[ mahfuz dan bulan nya ]

[ gilak excited mamat gambia neh. huhu ]

[ masjid selat yang tenang amat ]

[ cahaya keimanan? hmm ]

[ sarah. mahfuz. zetty ]

pape pun. bagi aku. walau kejap je dan tak wat pape melainkan lepak gazebo dan makan. aku enjoi sangat. heharap zetty dan mahfuz pun sama lah. 

masa untuk usha trip seterusnya. woot woot.

No comments: