8.7.13

Hari ini dalam sejarah ELC (part II)

arini. ada exam board meeting. jam 0830 di A5. 

sumpah malas.

tapi terpaksa gak pergi. hm. redah aja lah. kene present result je. tapi serius tak bes kalau kene soal. time ni lah top management akan bantai lecturer.

kenapa result teruk? kenapa ramai fail? kenapa ramai dapat A? 

ayayai. banyak lulus pun masalah. banyak gagal pun masalah. tapi sesi kali ni aku agak bersedia. dah ada senarai jawapan kot. haha. 

time aku present. aku pun tak tau apa aku cakap yang kelakar sangat tapi top management smua gelak. bila tetibe prof ooi panggil aku sambil tersenyum riang. 

dia: the student overslept? what time is the exam?
aku: errr.. 9am.

dia anguk sambil sambung ketawa. aku blur. miss gita dan nithya pun blur. sebab menurut mereka. prof ooi takkan tegur staff biasa tanpa sebab. apatah lagi berborak dan ketawa. walau sedikit musykil. aku sengih je lah.

dalam 20 minit kendian.

lepas abes smua lecturer elc present result. kami pun siap sedia mau pulang. pabila tetibe prof ooi panggil aku lagi sekali. kali ni dia cakap panjang cket. katanya:

"thank you very much for finishing all the work on time that day even though its really last minute. I really appreciate what have been done by you. thank you"

sambil tersenyum manis. ok. kali ni serius takle blah. prof ooi cakap thank u? kat aku? terutama bila dia aritu ugut aku secara halus. tapi sepanjang dia cakap camtu. aku senyum dan angguk. sebelum bangun aku cakap thank u.

[ camni ah muka aku tersengih masa prof ooi berkata kata ]

kecoh gita dan nithya bila keluar bilik. memasing tak percaya apa yang prof ooi buat. bagi mereka, prof ooi mintak maaf secara halus kat aku. ntah lah betul ke tak. ikhlas ke tidak. ah. pedulik smua itu. yang pasti. lega banyak hati ini.

well. its good day indeed  :D

No comments: