17.7.13

Setem


ramadhan. dan aku wat sesuatu yang tidak patut. oh. aku berdosa.

al-kesah

tadi. tolong miss gita cari surat lhdn di lobi linton. serius banyak. 2 kotak besar kot. tapi takpe lah. tolong menolong amalan mulia. maka. duduk lah aku sambil mengeledah surat.

tengah cek satu persatu. aku macam makin rambang usha setem yang gila lawa. memula aku wat dek je. konon kuat iman abes lah tuh. tapi macam makin goyah je. dah ah setem smua gila rare. ugh.

dan aku tumpas. tumpas dengan napsu.

ayaat. dramatik abes. haha. ntah camne. aku cilok 3 surat dengan setem yang sangat menawan. satu dari usa. satu dari china. dan satu dari uk. dan bawa pulang dari hati yang girang. 

aku ada usha tarikh. memang surat lama. aku bajet surat tu memang dah takkan diambil empunya lah. hm. ayat sedap kan diri. haha.

ok. aku pun balik lah umah. dengan hati excited. amek gunting. pakat kerat bahagian setem. tup tup. aku ternampak isi dalam. macam kad. em. dah alang alang tergunting sampul. aku pun tengok isi dalam. usha jap..

mak aih. rasa bersalah nak mampus okeh. 

terus amek wudu' solat asar. haha. mana tak nye. ada kad birthday dari mak ayah dia kot. siap ada gambar okeh. ugh. mesti dia tak tau pasal surat ni. sabo je lah.

dengan rasa bersalah tahap melampau. kebetulan ada nombor telepon budak tu. terus aku sms. alhamdulillah dia balas. kira masih guna nombor itu. aku pun inform lah dia pasal surat itu.

dan sudah pasti. aku tak mampu mau jujur abes. akan ku cakap aku terjumpa kad tu. 

strike two.

menipu di ramadan. adoh. abes ah smua pahala aku. tabah. maka esok. aku akan berjumpa dengan pemilik surat itu. kudzai nama nya. aku harap dia tak mintak setem dia balik. heh.

ingat tuhan sarah oi. ingat tuhan.

2 comments:

Misz Rubz said...

babe kalo guilty sgt harus repost the letters. so u gotta keep those setem mah! fair what

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

haha. takda makna nye aku nak repost. aku dah jumpa pemilik surat. dia sangat berterima kasih kat aku. dia tak tau aku amek setem dia. haha