13.7.13

Patut kah?

masa tengah melepak di umah ibu susi bersama cik gita. tetibe cik ain. seorang warga sarawak dan academic fasilitator di kolej lagenda datang join borak.

kata nya sedang cari cikgu bahasa untuk anak buah nya. budak degree coventry tapi english hancush. ntah kenapa. dia beria gila mau aku ajarkan.

jujur cakap. aku tak pernah mengajar one on one. dah tu. aku pemalas yang amat. keje nak balik umah tido je. haha. tapi bila dikenang. macam peluang yang baik jugak lah.

aku belum cakap nak ke tidak. tapi cik ain dah beria tanya bila. aku serius gagap nak jawap. ye ah. kalu ye pun. kasi lah aku masa pikir dulu. bukan senang nak wat keputusan camni. perlu ada komitmen ok. 

tapi dalam masa yang sama. macam menambah pengalaman. dah tu. dapat dwet ekstra. bley pi meronda nanti kan? sempaaaat. haha.

hm. patut terima ke tidak?

pikir sarah. pikir jangan tak pikir. 

No comments: