19.8.13

Kami

ntah camne. tadi aku bermesej sama ex aku.

dari jam 0000 hingga lah 0500.

tak padan nak kene pi kerja. hehe. dia yang mulakan dulu. aku pun tak tau lah mimpi apa. tapi aku layankan aja. sumpah curious okeh. 

tadi. dia mohon maaf kat aku. lebih 8 kali sepanjang chat. tapi kekadang. aku rasa dia masih pening. dia keliru dengan diri sendiri. mana tak nye. 

memula. mintak maaf.
kejap tu. salah kan aku.
pastu. salah kan diri sendiri.
tetibe. mintak maaf balik.

dan begitu lah sepanjang perbualan. tapi banyak lah benda yang terluah. aku awal awal dah luah dulu. siap drive ke uia kot. semangat tak semangat. haha. dia? lepas hampir setahun baru terbuka hati mau menerangkan situasi. hm. lambat bebenor. 

tapi agak serius lah perbualan kami tadi walau aku kekadang gurau gurau. konon tak nak kasi tegang sangat lah. konon. hehe. tapi ntah lah. kekadang ayat dia kasi aku terpikir. salah satu ayat yang aku tak sangka datang dari dia:

"if u didn't dump me. we will still be together"

aku bukan sesaja mau dump dia. aku sayang dia bagai nak rak kot. tapi dia wat aku lebih kurang. sayang sayang jugak. tapi aku masih punya harga diri kot. i know what i deserve. tapi sedikit sebanyak. aku terpikir kemungkinan yang ada. tapi aku jawap ayat dia dengan:

"maybe. and i'm pretty sure i'm gonna cry a river and will definitely named it sungai sarah"

ala ala sarcasm gitu. aww. haha. terdiam kejap. kemudian dia minta maaf sebab gagal menjadi boyfriend yang baik. dia kata dia sesal melukakan aku yang sayang dia sesangat. hah! too late mister. masa ada dulu. kau lupa. amek kau.. rasakann.. rasakannn. haha.  

otak aku aktif semacam sekarang. sedikit terkejut dengan dia. tapi dalam masa sama. suka. sebab sekurangnya. separuh persoalan aku dulu terjawap. 

lepas ni. harus jaga hati baik baik. simpan dalam peti besi. supaya tak terluka macam dulu lagi.

No comments: