25.5.09

Api: kecik kawan. besar lawan

lokasi: rumah sheena
misi: goreng telur sebab nak makan dengan roti

semalam aku lapar. buka peti ais. apa pun takde melainkan telur 10 biji. kakak aku baru beli. hmm. telur pun telur la. aku pun dengan gaya seorang chef pun sediakan apa yang patut. periuk elektrik - lulus. buka suis - lulus. tuang minyak - lulus. minyak dah panas - lulus juga. lepas tu. aku dengan segala skill mengoreng telur pun letak la telur 2 biji dalam periuk.

tau apa yang jadi?. bukan minyak meletup. tapi telur aku hangus..

hangusssss!!.

tak pernah dalam sejarah idup aku goreng telur dua biji hangus. aku terkesima sekejap. lepas tu baru aku cuba selamatkan telur 2 biji tu tapi hampa. dah rentung. periuk dah berasap. aku pegi kat kakak aku. cerita sambil gelak-gelak. walhal dalam hati, sedih. nampak sangat aku tak bersedia nak kawen. melainkan laki aku suka makan masakan hangus. wujudkah laki camtu?. mana bley carik?.

tsk. tapi aku masih tak bley terima hakikat. telur?. camne telur pun boleh hangus?. adoih. di sebabkan aku lapar bercampur kecewa, geram dan malu. aku sapu mayonis atas roti. aku makan gak dengan telur hangus tadi sambil mengalirkan air mata. bukan air mata kecewa tapi air mata tahan muntah. tak sedap sial.

misi: gagal

3 comments:

Acemafia said...

kamu kan mask guna periuk lektrik? ape kene mngena dgn api?

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

haah kan?. wahahahha. aku baru sedar.

LiYaNa said...

haha..sarah da xbtol..rasenye org spock ske kot mkn telur hangus..hehe