12.5.09

Hari membaca sedunia

sejak kames lepas. keje aku membaca je. aku pun tak tau apsal. tak penah-penah pun aku rajin nak membaca. tapi aritu, bangun je tido. terus baca buku. gile kagum dengan diri sendiri. hmm. aku rasa kan. aku ni memang di lahirkan sebagai ulat buku tapi baru sekarang nak nampak simpton-simpton nye.

dalam tempoh 6 hari ni. aku dah baca lebih kurang 6 buku walau ada yang tak abes lagi. buku itu adalah:

a) The Greek Myths - Robert Graves
b) The Curious Incident of the Dog in the Night-Time - Mark Haddon
c) The Alchemist - Paulo Coelho
d) Five People You Meet in Heaven - Mitch Albom
e) Adrian Mole: The Wilderness Years - Sue Townsend
f) Firmin - Sam Savage

haa.. amek ko. ganas tak?. haha. sendiri bangga. bengong. paling aku suka. buku 'the greek myth' yang kakak aku beli kan. kira hadiah birthday in advance la. pedulik. suka gak. sekarang. aku dah agak terror pasal greek myth. sape-sape yang ada soklan. sila tanya cik sarah baharudin. bongkak seyh. haha.

oh ya. bila aku usha balik list buku yang aku baca. semua nya berkaitan dengan sastera. bila pikir-pikir balik. macam betul je apa yang orang selalu cakap kat aku selama ni. yang aku ni:

linguist berjiwa literature

12 comments:

Acemafia said...

boleh kah lkamu dapat kan aku seekor chimera?

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

bukan setakat chimera. siren pun bley. =]

Acemafia said...

wahh.. pasti kan dia betul2 cantik n sexy ya?

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

cantik dan sexy?. siren is half bird. berbulu bley la. hehe

Acemafia said...

bulu pada kepak je kann? laen2 x kan? hehe

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

jap nak check. hmm. mcm lebih je.. xpe ek?.

ekeyz said...

bagus..by d way..aku ade cerita hot balik kemaman haritu....mahu tahu??jom lepak2 sambil gosip..hahaha

LiYaNa said...

na tau nape yg ko rajin sgt neh..sbb nye dr ini tiada disitu utk menemanimu..haha..btambah bagos x ayat sy??

Acemafia said...

x mo la lebih2.. aku mahu yg bekulit mulus.. haha

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ekei: ko dan cerita hot mmg sinonim. pasal sape weyh?. ngeh2. xde hal nak lepak tapi bile nye?. oh ya. ingat zuraida?. dia kawen 30 mei ni tau.

nana: ya.. i think so la. kalu x, ada ko jadi buku cerita saya. cepat la dtg uia nanaaa. hehe. bm ko makin maju la. hehe. tahniah.

ace: nak kulit mulus je. puihh

ekey'z said...

zuraida kawin??serious??ko gi ker??die tak ajak aku pun..sob sob sob

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ekei: iye. dia nak kawen. aku pi umah dia ritu dgn baah. tu yg dia pass kat kawen tu. pi je la. pi dgn baah. xde hal ma. 30 ni kat bkt mentok tp aku lupa umah dia yg mane. yg ada kenduri tu iye la kot. hehe. aku x pi. aku ada kenduri lain. aku pi yg dekat2 je