23.6.09

Aku yakin mata aku bocor

semuanya gara-gara baca buku Extremely Loud & Incredibly Close oleh Jonathan Safran Foer. buku tu kakak aku punya. dia dah lama dah ada buku tu tapi aku baru terasa nak baca. tu pun lepas dia suggest. mula-mula aku tak sanggup baca. tebal semacam je tapi kakak aku cakap mesti aku suka sebab

kakak aku : buku ni very dark. im sure u like it.

macam tau-tau je aku suka genre camtu. maka, aku pun baca la. aku rasa. ada la aku nangis dekat 55 senduk worth of tears. buku dia simple je. pasal budak yang trauma sebab ayah dia mati dalam tragedi 9/11. dia dengar pesanan terakhir ayah dia melalui telefon sebelum bangunan tu runtuh dengan ayah dia sekali. memang tragik. dan budak tu sangat mental. ending dia pun tak cliche. lagi aku suka. sebab tu adalah realiti.

3 hari baru abes baca. aku pecahkan kepada tiga sesi sebab aku penat menangis tiap kali baca. hmm. tapi aku suka gile buku tu. bes tahap dewa (bagi aku la). kerna itu, aku kasi empat tiga per empat bintang. aku rasa lepas je abes baca buku tu. mata aku terang semacam. bagus gak nangis sekali-sekala. cuci cket mata aku ni. sekarang. aku nak mula baca the seige, ismail kadare.

semuga aku tak nangis dah. penat seyh.

2 comments:

LiYaNa said...

sedey sgt ke citer die weh??

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

sedey weyh. budak tu sangat mental. aku suka giler. nanti la aku story. hehe