25.6.09

Kelebihan insan bermata rabun

aritu aku tido bilik ain dan nisa kat mahallah maryam, tempat jin tendang. aku tido sebab diana datang dari kuantan. aku pun dah lama tak berjimba dengan gadis-gadis itu. malam kedua, aku nak balik bilik. aku takut kalu tido bilik orang. aku nanti malas pi keje. tengok jam, dah 1.30 pagi. perjalanan ke asma tak lah jauh sangat tapi sunyi cket. ain dan cik di suh aku balik esok pagi je. tapi aku degil.

lepas melambai-lambai. aku buka spec. dengar mp3. dan berjalan pulang dengan riang nye. memang sunyi nak mati. takut gak tapi malas nak layan perasaan. jadi. aku teruskan perjalanan gak. kalu nak pi mahallah asma, kena naik tangga dari halimah. tempat tu kalu malam memang sunyi. gelap. dah la ada pokok renek. tsk.

ha.. masa tu la aku nampak benda puteh. aku tak pasti dia jalan atau mengesot tapi nampak macam melayang. aku berhenti. aku usha je sebab nak pastikan aku tak silap tengok. memang ada ah weyh. sial la. dah la pi kat tangga yang aku kena naik. tapi bila benda tu lintas tiang. dia hilang. bley plak main ilang-ilang. babi la.

aku pikir. patut ke tak aku ikut gak jalan tu?. hmm. malas nak pusing balik pi maryam. aku dengan pasrah lalu gak. masa lalu kat situ. nasib baik takde pape. bila dah sampai mahallah aku, aku nampak pak guard. lega la sikit. sampai je bilik. aku sms ain cakap aku dah sampai bilik.

aku sangat bersyukur yang aku rabun. sebab kalu tak rabun. mesti aku nampak benda puteh tu secara terang. mana nak tau lidah dia panjang sampai lantai ke?. dia takda muka ke?. dia sengih nampak gigi tajam ke?. tak ke kes naya tu. tak pepasal aku trauma sorang-sorang.

tapi tu la. ni la balasan untuk orang degil. padan muka aku. tsk.

6 comments:

Encik Puaka said...

kan kan kan??? saya pun bersyukur rabun. rabun sangat terok plak tuh..

kejadian seperti anda sangat selalu terjadi. agak bernasib baik rabun.

ainguzzle said...

pastu mesej kat aku. diana yg baca dulu.. dia baca... diam.. dia cakap. ok aku takmo habiskan baca. aku pon dpt agak. sekian terima kasih

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

bawang: tu la pasal. nasib baik aku rabun. bersyukur tul. hehe.

ain: mesti la msg ko. dh dari bilik ko. hehe. cik di takut ke?. haha. tp ok dari apa yg ko kene. lalala. antu suka nanyi.

LiYaNa said...

kalu ko pake spec konfom ko da lari g blik ain kan..hehe..laen kali jgn degil2 ha..kang nxt time die da xmaen ngan ko tp die jln seblah ko..huuu

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

nana: apsal ko mintak kejam sgt ni?. cuba aku sakit jantung. kiok dan2 tu gak. tak ke ko dah xde kawan menawan mcm aku lg?. pikirkanlah.. hehe

LiYaNa said...

im thinking..thinking hard..jap tnye sket..ko kwn yg menawan ek??haaaaaaa