11.6.09

Phew


tadi pagi aku tido tak lena. takut sangat terlajak tido. kang mampus aku kena rejam dengan fail-fail opis kalu tak datang talk jadi MC. oleh kerna itu. aku pasang alarm setiap 15 minit dari jam 4.30 am. walaupun begitu. memandangkan aku juara kampung dalam acara tido. aku bangun jam 6.30am. tsk.

memang mengelabah. background powerpoint tak buat lagi. skrip untuk MC tak buat lagi. padan muka aku tapi layankan aja. sampai opis. kak nani, kak zue dan kak sopi macam ala-ala terkejut campur bangga. terkejut sebab aku datang awal dan bangga sebab aku mampu bangun tido di pagi hari. hmm. aku pun nak bangga gak la. huhu.

8.30am. aku dapat call dari dr. ahmad musa. sembang kejap tapi dia macam serious. takut gak aku tapi layankan aja. jemput kat depan library. aku bawak dia ke auditorium. lama jap tu. aku pun jadi la MC dengan teks yang tak seberapa. banyak aku ngarut kat depan. sukati je wat skrip sendiri. tapi Alhamdulillah sangat-sangat. semua berjalan lancar. aku memang cuak sebab ni talk pertama aku handle. lega. lama kejap tu. kakak aku datang. duduk depan sekali. terus aku gagap. tapi gelak-gelak. apa punya MC la. keje sengih dan gelak je kat depan.

abes program. ada borak dengan VIP dan speaker. aku cakap slang aussie bodo-bodo. depa suka. layan je la. hehe. pastu ada makcik datang tegur. dia cakap "good job. u're a very cheerful mc" sambil usap pipi aku. ok. part usap pipi aku tak paham tapi lepas je dia cakap camtu. aku wat victory dance depan kak zetty. sian dia terpaksa tengok. haha. balik opis. director + bos aku cakap "a very good job!" dan ada beberapa audience lagi yang cakap aku ni ok la jadi MC. lega yang amat.

malam ni boleh tido lena. yeay!!

4 comments:

Acemafia said...

ko MC klinik mane? haha.. ape pon, tahniah.. good job (sambil usap ppi aku sendiri)

LiYaNa said...

haha..ace ckp good job kt dr sniri ke ape??
sarah well done!!mari kite celebrate!!!

Encik Puaka said...

haha///
kamu memang senantiasa aku tahu sebagai good mc lor!

Sumpah Aku Bukan Raksasa said...

ace: thanx2 ace (smbl usap pipi ace). haha.

nana: aku dh penat mkn dengan ko smlm. sian perut aku terkejut. hehe

bawang: owhh.. so shweet. makasih pak..